FANDOM

Firework - czwarty singiel z krążka „Teenage Dream". 

Informacje o utworze
Firework okładka singla.png
Tytuł „Firework"
Teledysk Wydany
Wykonawca oryginalny Katy Perry
Płyty Teenage Dream", „Teenage Dream: The Complete Confection"
Data wydania 26 października 2010
Autor tekstu Katy Perry, Mikkel S. Eriksen, Tor Erik Hermansen, Sandy Wilhelm
Długość 3:47
Wytwórnia Capitol
Produkcja Stargate, Sandy Vee
Premiera teledysku 15 października 2010

InformacjeEdytuj

Firework" znajduje się na płycie „Teenage Dream". Katy przedstawiła piosenkę, jako swoją ulubioną z tegoż albumu. 8 października roku 2010 okładka singla trafiła na Facebooka. Przedstawia ona po prostu zbliżenie na twarz Katy, obok której napisane jest „Katy Perry" oraz „Firework". Utwór miał swój debiut w radio 18 października tego samego roku. Zajął również pierwszą pozycję w notowaniu Billboard Hot 100 dnia 9 grudnia.  „Firework"  utrzymywał tę wysoka pozycję przez około 4 tygodnie. Tę samą wysoką pozycję utwór osiągnął w Kanadzie i Nowej Zelandii. W Wielkiej Brytanii cieszył się zaszczytnym trzecim miejscem. Również w Wielkiej Brytanii piosenka ozyskała status złotej za sprzedaż w ponad 4000.000. Natomiast w USA zyskała ponad 509.000 cyfrowych pobrań, co dało Katy rekord - jest to druga największa ilość sprzedawanych cyfrowych kopi. Był to pierwszy utwór Katy, który pojawił się dodatkowo w Radio Disney. 

InspiracjeEdytuj

Artystka w pewnym wywadzie ujawniłą,  że inspirację do piosenki zaczerpnęła z książki poleconej jej przez jej ówczesnego narzeczonego - Russela Branda .

" On pokazał mi fragment z On The Road Jack'a Kerouac'a i przez to powiedział, że to jest coś, na kształt mnie.To było coś w stylu: "Chcę być wśród ludzi, którzy brzęczą oraz syczą i nigdy nie powiedzą pospolitej rzeczy, a strzelą na niebie i uczynią, aby wszyscy krzyknęli wszysc go ah". "

-Katy Perry

Katy powiedziała coś również MTV News na temat utworu:

"Ludzie wracają i prawie przyjmują go jako własny hymn, i trudno, myślę, napiszę hymn, który nie jest kiepski, i mam nadzieję, że może to być coś w tym stylu. Mam nadzieję, że to może być jedna z tych rzeczy, gdzie to jest jak, "Tak, chcę umieścić pięścią i dumną i czuję silna. Ale ja też nie chcę być kiepska, to jest cienka linia, i myślę, że 'Firework' ..... byłby jak opust lub mojej jednej piosenki - gdybym miał awybrać utwór do odtworzenia -. 'bo to ma świetny rytm, ale ma też fantastyczne przesłanie. "

Jest to widoczne z poziomu pasji w jej śpiewie, który współgra z występami Katy na żywo, z podobnymi atrybutami do innych utworów, tj.  „I kissed a Gir  ".

TeledyskEdytuj

Teledysk, którego reżyserem został Dave Mayers, nagrany został nagrany w Budapeszcie 28 września 2010 r. Wideo miało swoją premierę 15 października 2010 na kanale VEVO

ŹródłoEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki